en till jul utan pappa..

Datum: 2010-11-28 | Klockan: 09:46:53

Jag tycker väl egentligen att jag borde börja vänja mig vid tanken.
Pappa är inet hemma på julafton. Inte Kicki heller. Men varje gång de
säger att de ska till MExico eller någon annan stans över jul, så får jag
typ ont i hjärtat.

Det känns nästan som att de inte vill ha nå med mig att göra. Som om de
smiter ifrån mig.

För de hade ju inte råd. Biljetterna kostade ju 25.000:- var.
Men varför inte ta nå billigare så jag också kan föja med då tänker jag..?

Fast jag kanske tänker fel. Kanske är självisk? Jag fick ju trotts
allt en vecka med pappa, helt själv i sommras. Och jag skulle tycka att
det sklle vara oerhört plågsamt att vara utan Johannes två veckor. Resten
av familjen med - ofc. Speciellt på julafton och nyår. Livias första jul, min och
Johannes första jul tillsammans. Nyår utan alla hemma. För de är ju inte
hemma på nyår heller. De åker hem den dagen..

Jag vet inte borde inte klaga. Men jag tycker nog att pappa kan stanna hemma.
Och SEN (!!) så fattar jag inte, och kommer nog aldrig göra det heller, varför han
bara har tid att ta ledigt en vecka med mig. Men han skulle kunna sluta jobba
för Kicki.. Nu ljög jag, jag kom på varför. Han älskar henne. Inte mig. Jag har blivit
utbytt mot en 50 årig tant. Yeey *alla jublar* - hör sarkasmen!

SJälvklart är jag mega super duper glad att jag får vara med Johannes en liten
stund här hemma på julafotn iaf. Annars hade jag nog gett upp för ett bra tag sen.

Min fina smarta familj (på Anders sida) har ju hyrt byggdegårn! Så vi ska sitta där
på julafton. Men får se om jag och mamma skiter i det. Hon och jag funderar på att
stanna hemma bara hon och jag efter att vi har varit hos mormor, så kan Anders och
Livia åka till byggdegården. Så får jag lite egentid med en av mina föräldrar iallafall.


Iallafall. Jag kommer vara typ super mega depp för det med pappa på julafoton.
Så det är redan förstört ändå.




Turkiet sommaren/hösten -99


Turkiet sommaren -10


Kommentarer
Postat av: Angie Mamma

Fint inlägg, du är så duktig på att skriva.

2010-11-28 @ 17:36:59
Postat av: Errkan

finns om du behöver prata om det mer

2010-11-29 @ 16:15:25
Postat av: pappa

Ja du plutten! En jul till utan farsan... När firade vi jul sist? Du vet att det inte är farsans grej. Visst vill jag ha med dig att göra, det handlar väl inte om det. Jag lägger hellre vår tid (din och min) på något som du och jag kan ha glädje av tillsammans. Jag vill inte ha en semester där osämja och elände är det som man minns.

Visst förstår jag att det inte är så roligt att bli kvar hemma, men så blir det ibland, och jag vet att du känner dig utanför/ivägen titt som tätt när du åker med mamma och Anders på resa.

Jag och Kicki har haft en väldigt jobbig tid ganska länge nu..... strul med nedläggning av firma, jobbsituation och huset, vi har inte haft någon riktig semester/ledighet tillsammans på 2år..... Vi måste helt enkelt komma ifrån allt ett tag, bara vi tillsammans, det behövs kan jag lova.



Jag lägger så mycket energi på att göra vår semester (din och min), till våran grej, jag åker på Hockey med dig, då är inte Kicki med, jag överraskar dig med oväntade besök, skaffar det du behöver, ställer upp så mycket jag kan... varför är det inte bra nog?

Självklart älskar farsan dig, fattar inte att du ifrågasätter det faktiskt.



Vi kommer hem på nyårsafton och du vet att du är välkommen till farsan om du vill, (det är du alltid när som helst), det vore ju skitkul om du ville komma men som du vet så firas det inte så mycket här. Trodde du och Johannes skulle på fest, men du/ni är välkommna om ni vill, så kan vi käka lite gott och bara ha det skönt här om ni vill.



Jag ser nu fram emot att se dig uppträda med dansen på söndag. Bara så du vet, Kram pappa!

2010-11-30 @ 07:24:16

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0