vanligaste frågan..

Datum: 2011-01-31 | Klockan: 06:10:00
Kommer nog bli om demonstrationerna, om jag märkte av dom,
om jag blev drabbad o.s.v
Så jag tar allt om det här och nu. (Kommer ändå får sitta och berätta
om allt, jag lovar.. :D)

I alla fall, jag fick inte reda på det förens för kanske 4-5 dagar sen.
Då satt mamma och Anders och Livia på hotellet och kollade på CNN
medan jag duschade, när jag var klar så sa dom att det var demonstrationer i
Kairo - men det va inget att oroa sig för - så jag tänkte inte så mycket på det.

Men sen för 4 dagar sen så började dem hålla på i Hurghada - där jag var -
och lite mer turistorter, men vi i Hurghada fick iallafall utegångsförbud på kvällarna
mellan 19.00 - ca 08.00 för att inte riskera något.

Jag blev - såklart - jätte orolig, för folk började prata om att vi kanske
inte skulle kunna komma hem och massa skit. Så jag bröt ihop när vi satt
och åt den första kvällen som vi visste om det.. (a)
Men de demonstrationer som var vid oss var fredliga och var bara för att
visa att dom stöttade sina vänner och släktingar och så i Kairo.

UD hade kris möten och vid ett av tillfällena var apollo med och dem kom väl
inte fram till något speciellt förens vi kom hem. Men resten vet ni säkert. :)

Hur som hellst, jag märkte inget, eftersom vi spenderade mesta tiden på
hotellet. Hihih. Det enda var väl att det var lite fler vakter och sen på flygplatsen
var det någon extra säkerhetskontroll och lite så, men det var inget jag hade tänkt på
om jag inte visste om det.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0